Partnerem strategicznym Homodigital.pl jest
29 lutego 2024

Jak zarobić szybko więcej niż 100 tysięcy dolarów? Zostań influencerem!

Dwadzieścia lat temu to telewizja i prasa tworzyły celebrytów, dziś każdy z nas może stać się osobą znaną i zarabiać na swoim wizerunku. Czasem te zarobki potrafią być naprawdę wysokie. Raport Kajabi The State of Creators ‘24 pokazuje, jak dołączyć do klubu sześciu cyfr jako influencer. Czyli, jak zarobić ponad 100 tysięcy dolarów w niewiele ponad rok na tworzeniu kontentu w social mediach?

Co wynika z analizy? Z jednej strony – nie ufamy twórcom internetowym i uważamy, że zarabiają za dużo. To zresztą częsty wniosek z sondaży, które regularnie obiegają internet. W tym wniosek z ostatniego rankingu zawodów przeprowadzonego przez No Fluff Jobs.

Jednocześnie jednak to właśnie często u influencerów szukamy porad dotyczących życia, a najmłodsze roczniki użytkowników mediów społecznościowych wymieniają wśród swoich wymarzonych sposobów na przyszłe życie wykonywanie zawodu… tiktokera, youtubera, influencera.

Kajabi w raporcie The State of Creators ‘24 przebadało ponad 2 tysiące twórców i dzieli się przepisem na sukces. Według raportu Kajabi aż 96% twórców zarabia mniej niż 100 tysięcy dolarów rocznie. Jednak wizje szybkiego wzbogacenia się na działaniach influencerskich pobudzają wyobraźnię kolejnych osób szukających swojej drogi zawodowej i życiowej. Poznajcie sekrety sześciocyfrowych twórców!

Na czym zarabiają najbogatsi influencerzy?

Według raportu tajemnicą najbogatszych twórców internetowych jest dywersyfikacja przychodów. Twórcy stają się przedsiębiorcami. Szukają różnych opcji na ustabilizowanie i poprawienie swojej sytuacji finansowej. Mają świadomość, że platformy społecznościowe są świetnym miejscem, by budować społeczność. Jednocześnie uważają, że opieranie się tylko na takim modelu aktywności utrudnia budowanie biznesu.

Ok. 50% twórców uważa, że social media są kluczowe dla ich działań biznesowych. Kolejna połowa im jednak nie ufa. A liczby nie kłamią – twórcy cyfrowi o zarobkach powyżej 100 tys. dolarów czerpią zysk z pięciu i więcej źródeł.

Jakie są najpopularniejsze źródła dochodów wśród takich influencerów? Jeśli chcesz dołączyć do tego grona, skup się na produkcji cyfrowych produktów (ebooków, kursów itd.), korzystaj z platform payouts (wypłat za wyświetlenia, streamy, reklamy), twórz produkty fizyczne i zajmij się konsultacjami lub coachingiem – zarówno osobistym, jak i online. Także w Polsce rośnie moda na produkty cyfrowe.

„Trzecim, aktualnie największym źródłem zarobku, są produkty własne. By wypuścić kurs czy e-booka nie trzeba mieć wcale dużej społeczności, bo wystarczy nam kilka tysięcy fajnych zaangażowanych osób” To opinia influencerki Zuzy Ledworowskiej z jej wywiadu dla HomoDigital. Zapłacił za milion, dostał 200 tysięcy! Rozmowa z Zuzą Ledworowską o influencer marketingu (homodigital.pl).

Które źródła przychodów dają największy zarobek?

Inwestowanie czasu w tworzenie produktów cyfrowych jest jednym z najlepszych sposobów na trwały przychód. Co mówi na ten temat raport? Najlepszym produktem cyfrowym są kursy online (zarabia na nich 70% przebadanych twórców zarabiających minimum 100 tys. dolarów), następnie produkty do pobrania, np. e-booki (63%), subskrypcje i członkostwo (57%) oraz konsultacje online (57%). O tym, jak zrobić dobry kurs online, pisaliśmy w artykule: Rekordzista zarobił 95 tysięcy w jednym! Dlaczego kursy online… (homodigital.pl).

Twórcy cyfrowi nie ignorują też wypłat od platform. Ten model biznesowy daje im regularny, stały przychód. Najważniejszy jest dla nich YouTube. Aż 42% twórców mówi wprost, że gdyby nagle stracili dostęp do swoich kanałów, ich roczne zyski spadłyby o 50 tysięcy dolarów. Podobne niebezpieczeństwo wiąże się z utratą dostępu do Instagrama – 38% twórców straciłoby wtedy 50 tysięcy dolarów, TikToka (36%) i Facebooka (36%).

Gdzie budować społeczność? Najlepsze sm dla influencera

Poszczególnym mediom społecznościowym przyglądaliśmy się w artykule Social media dla polityków – jakie platformy wybrać? (homodigital.pl). A jakie platformy społecznościowe są najlepsze dla influencerów? Raport osobno wyróżnia platformy do budowania społeczności, a osobno do generowania leadów.

I tak, najlepsze do zbierania zaangażowania i kontaktu z odbiorcami są YouTube (22% ankietowanych), TikTok (22%), Facebook (18%). Natomiast najlepsze media społecznościowe do generowania leadów to Instagram (22%), YouTube (21%) i TikTok (19%).

Jak zostać influencerem i zarabiać jako content creator?

Prowadzenie działalności jako twórca cyfrowy wymaga zaangażowania na pełen etat… Ale zdaniem ankietowanych osiągnięcie sukcesu jest możliwe już w dwa lata! Tak twierdzi 40% ankietowanych! Najlepsze nisze, w których udało się twórcom osiągnąć zysk na poziomie 100 tys. dolarów w poniżej dwa lata, to branże beauty (42%), fitness (40%) i gaming (36%).

Co ciekawe, te nisze nie pokrywają się z kategoriami, w których działają najbogatsi spośród ankietowanych. Najbardziej dochodowe nisze to biznes i marketing, finanse i nieruchomości.

Ciężka praca i dywersyfikacja przychodów to klucz do sukcesu. I, wbrew stereotypom, zasięgi nie mają aż tak dużego znaczenia. Aż 25% twórców, których można określić skrótowo jako „twórcy 100k+$” ma mniej niż 10 tysięcy obserwujących. To dowód, że liczy się pomysł, jakość i dotarcie ze swoją treścią do grupy odbiorców gotowej zainwestować w Twoje produkty.

Twórca internetowy – zawód przyszłości czy smród przeszłości?

Nie możemy oczekiwać, że zaufanie do twórców internetowych będzie rosło. Z drugiej strony wiele osób działających w sieci nie chce być kojarzonych z łatką influencera – wolą być specjalistami albo twórcami treści. Niezależnie od tego, którą drogą pójdziesz – z danych wynika, że masz szansę osiągnąć wymarzone zarobki w mniej niż dwa lata. Spróbujesz?

Źródło zdjęcia: Adem AY/Unsplash

Tagi:
Home Strona główna Subiektywnie o finansach
Skip to content email-icon