Komunikat sklepu informuje, że ostatnie zamówienia będzie można złożyć 31 marca, ale że zwroty in reklamacje mogą być dokonywane po tej dacie, zgodnie z odpowiednimi regulaminami. Decyzja nie wpływa na konta klubowicza HalfPrice.
HalfPrice to sieć sklepów typu off-price, a więc takich, których właściciel kupuje w dużych wolumenach markowe produkty i sprzedaje je po niższej cenie. CCC otworzyło pierwszy sklep marki w maju 2021 roku. Sklep internetowy marki został utworzony w grudniu 2021.
W czasie pisania tego artykułu nie było jeszcze oficjalnego komunikatu CCC na temat zamknięcia sklepu internetowego, trudno więc powiedzieć, jakie są powody tej decyzji. Potencjał do rozwoju sprzedaży online jest, bo Polska wciąż jest w tyle państw europejskich w tym zakresie, co widać w danych Eurostatu:
Decyzja zaskakująca, w planach przecież był rozwój online
Decyzja jest zaskakująca. Jeszcze w lutym tego roku spółka CCC informowała, że planuje otwarcie sklepów online HalfPrice w Czechach, Słowacji, Rumunii i w Ukrainie. Dotąd sklep internetowy funkcjonował tylko w Polsce.
Również wyniki marki HalfPrice nie wskazywały na problemy. Według wstępnych wyników CCC, marka ta osiągnęła spory wzrost sprzedaży w kwartale zakończonym 31 stycznia. Było to o 53% więcej w stosunku do tego samego kwartału poprzedniego roku. Zysk EBITDA wyniósł 84 mln złotych na koniec stycznia. Spółka CCC miała 123 sklepy HalfPrice w 10 krajach.
Co Polacy kupują przez internet? Zobacz na jednej infografice.
Niewykluczone, że sprzedaż sklepu internetowego nie spełniła pokładanych w nim nadziei. Sklep był otwierany jeszcze w czasach pandemicznych. Wtedy wydawało się, że niemal cały handel przeniesie się do kanału internetowego. Ale lockdowny się skończyły, restrykcje zostały zniesione. A Polacy? Powrócili do sklepów stacjonarnych.
Dodatkowo, HalfPrice to raczej sklep dla łowców okazji. Czyli dla osób, które chcą wejść do sklepu, poprzebierać w okazjach. Może nawet niekoniecznie wiedzą, czego konkretnie szukają. W przypadku takich klientów i takiej oferty być może sklep stacjonarny lepiej się sprawdza.
I to widać w udziale sprzedaży online dla marki HalfPrice. Po trzech kwartałach zeszłego roku wyniosła ona raptem 4% całości sprzedaży marki. Prawdopodobnie to zbyt mało, by usprawiedliwić koszty utrzymania sklepu internetowego.
Źródło zdjęcia: Tim Mossholder/Unsplash