13 marca 2024

Zepsuty Smartfon? Zanieś go do Żabki!

Smartfon znów do naprawy? Pęknięty ekran, uszkodzony procesor, wirus w oprogramowaniu… To tylko nieliczne z bolączek, z którymi posiadacze smartfonów muszą się czasem zmierzyć. Awaria telefonu, zwłaszcza gdy jest naszym narzędziem pracy, potrafi zepsuć wszystkie plany. Sieć sklepów Żabka postanowiła nam pomóc i uruchomiła usługę szybkiej naprawy… smartfonów. Opisujemy, jak usługa działa.

Od 13 marca Żabka oferuje możliwość naprawienia smartfona i wypożyczenia telefonu zastępczego. Wszystko to za sprawą współpracy z Digital Care, warszawską firmą oferującą usługi naprawy urządzeń mobilnych. Usługi Digital Care dostępne są w 13 krajach, a skorzystało z nich dotychczas około 8 milionów klientów. Liczba ta ma szansę wzrosnąć dzięki współpracy z Żabką.

Naprawiamy smartfon! W Żabce? Jak to działa?

Aby naprawić zepsuty smartfon, wystarczy zamówić usługę przez stronę digitalcare.zabka.pl (podawaną między innymi w oficjalnej informacji prasowej Żabki). Klient ma możliwość wyboru pakietu naprawczego: naprawa autoryzowana (wyłącznie z autoryzowanymi częściami producenta) i naprawa nieautoryzowana). Na stronie klient musi także wskazać model telefonu oraz opisać uszkodzenia, by otrzymać wstępną wycenę. Ostatnim krokiem jest nadanie smartfona w najbliższym sklepie Żabki.

Dopiero po dotarciu telefonu do Digital Care, klient otrzymuje finalny kosztorys. Jeśli go zaakceptuje, na naprawiony telefon poczeka do siedmiu dni roboczych od dnia zapłaty za naprawę. Oczywiście po zakończeniu naprawy, telefon także odbieramy w Żabce.

Tak przynajmniej w teorii, bo w momencie pisania tekstu oficjalna strona usługi działała w kratkę. W ramach dokładnej analizy sytuacji udało nam się w redakcji dojść do strony: https://digitalcare.zabka.pl/zglos-uszkodzenie/formularz/urzadzenie. 

Na tej stronie znajdziecie formularz. Jeśli więc nie możecie wejść przez oficjalny link z początku akapitu — ten dłuższy powinien rozwiązać Wasze problemy.

Czy warto naprawić zepsuty smartfon?

Według danych z GUS, ze smartfona korzysta 76% mieszkańców Polski (dane za 2022 rok). Można powiedzieć, że telefony niszczymy z pasją. Według badania Digital Care 2022, aż połowa użytkowników zniszczyła swój smartfon w ciągu ostatniego roku, co oznacza 14 mln uszkodzeń rocznie. Część z pechowych użytkowników zdecydowała się wymienić smartfon na nowy (czy to ma związek ze wzrostem produkcji smartfonów? Koniec kryzysu? (homodigital.pl)).

Według tych samych badań, aż 56% ankietowanych nie decyduje się naprawiać telefonu! Żabka postanowiła temu zaradzić:

„Zamiast wyrzucić uszkodzony smartfon, warto go nadać w pobliskiej Żabce i przekazać do profesjonalnej i szybkiej naprawy. W ten sposób, zgodnie z naszą Strategią Odpowiedzialności, pomagamy klientom oszczędzić czas, pieniądze i zadbać o środowisko, ograniczając liczbę elektronicznych odpadów” – twierdzi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług, cytowany na stronie sieci sklepów.

Moda na ekologię i naprawy powoli dociera do Polski – widać to też po trendzie na elektronikę refurbished (Elektronika refurbished – jak kupić smartfona za pół ceny? (homodigital.pl)). Nim jednak wszyscy przyzwyczaimy się do naprawy, zamiast wyrzucania, minie trochę czasu. Łatwość dotarcia do firmy naprawczej na pewno pozytywnie wpłynie na trendy ekologiczne.

Smartfon do wynajęcia… Jak to się robi w Żabce?

Żabka w ramach napraw z Digital Care oferuje też najem urządzenia zastępczego. Szczegóły tej usługi znajdziemy w regulaminie. Aby wynająć telefon, musimy zapłacić za wynajem 99 zł. Telefon otrzymamy dopiero w momencie, w którym serwis potwierdzi otrzymanie naszego smartfona do naprawy.

W zależności więc od tego, kiedy nadamy przesyłkę (i jak się to wpisze w harmonogram kuriera), będziemy czekać na telefon zastępczy od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin. Zwrotu urządzenia zastępczego dokonamy także za pośrednictwem kuriera.

Żabka od wszystkiego

To, że w sieci sklepów z artykułami spożywczymi i chemii domowej możemy też wypić kawę, zjeść gorącego hot doga i kupić bukiet kwiatów – do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. To usługi nietypowe, ale dzięki nim Żabki otwarte są bez przeszkód w każdą niedzielę. Jako… m.in. bary, kawiarnie, kwiaciarnie… A że przy okazji możemy kupić wszystko, co nam potrzebne na co dzień w kuchni i łazience? Szczegół.

Teraz – naprawa i wynajęcie telefonu. Coś jeszcze? Jest też usługa kurierska, z którą wg danych Żabkę kojarzy aż 75% klientów. To jednak nie wszystko: w Żabce naprawimy też buty, wypłacimy pieniądze, zapłacimy rachunki i zagramy w Lotto. Co będzie kolejne? Może usługi serwisowe stron www? W takim tempie znikną wszystkie punkty usługowe w okolicy. Żabko, zostaw coś dla innych…

Autor zdjęcia:  Fxquadro

Home Strona główna Subiektywnie o finansach
Skip to content email-icon