Partnerem strategicznym Homodigital.pl jest
11 kwietnia 2024

Może być gorąco na polskim rynku medialnym. Duże grupy chcą przejmować

Może być gorąco na polskim rynku medialnym w najbliższych miesiącach. Duże grupy mediowe, takie jak Wirtualna Polska, PTWP czy Telewizja Polsat ogłosiły w ostatnich dniach, że chcą przejmować – jedne już mają coś na oku, inne pilnie się rozglądają. Masz poczytnego bloga, rozwijający się portal lub newsletter? A może projekt ciekawej aplikacji do agregowania treści? Najwyższa pora przygotować dobry pitch deck!

Wirtualna Polska Holding, właściciel jednego z największych portali na polskim rynku, już z grubsza wie, co przejmie w tym roku.

„Cały czas toczą się rozmowy na temat akwizycji. Nie wyobrażam sobie, żebyśmy w tym roku po jednej spółce mediowej i e-commerce nie kupili” – prezes Jacek Świderski powiedział podczas telekonferencji.

Jak dodał, przejęcia są na tyle zaawansowane, że powinny zostać sfinalizowane w drugiej połowie roku. Nie byłaby to pierwsza akwizycja w 2024 roku – w styczniu grupa kupiła Wirtualne Media. W zeszłym roku Wirtualna Polska ukończyła przejmowanie Audioteki, a w 2022 roku nabyła węgierską grupę turystyczną Szallas.

Akwizycje nie są jedyną ambicją WP. Jak niedawno pisaliśmy, grupa chętnie zabrałaby kawałek tortu reklamy internetowej od Google’a.

PTWP planuje przejęcia, Polsat się rozgląda

Sporo projektów akwizycyjnych ma PTWP, potentat na rynku portali branżowych i czasopism, właściciel takich serwisów jak wnp.pl czy Portal Samorządowy.

„Mamy bardzo bogaty plan związany z akwizycjami. Jesteśmy teraz w kilkunastu projektach, wstępnych bądź zaawansowanych, związanych z akwizycjami” – powiedział prezes grupy Wojciech Kuśpik. Dodał, że obejmują one zarówno branżę medialną jak i eventową.

Istotnie mniej konkretne są plany Telewizji Polsat. Według Piotra Żaka, p.o. prezesa nadawcy, Polsat podchodzi do tematu przejęć oportunistycznie.

„Zawsze mamy oczy otwarte, zawsze się rozglądamy za tym, co jest okazjonalnie, potencjalnie do kupienia. Jeśliby takie podmioty się pojawiły, które nas zainteresują, to oczywiście państwa poinformujemy” – obiecał na konferencji Żak.

Jak przyznał szef Cyfrowego Polsatu, rynek telewizyjny w Polsce jest pod presją serwisów streamingowych, ale spółka nie spodziewa się negatywnego wpływu na oglądalność i wyniki finansowe.

W 2023 r. Telewizja Polsat przejęła serwis naEkranie.pl oraz kanały 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance. W 2020 roku Grupa Polsat kupiła Interię, jeden z największych porali internetowych w Polsce.

Przeczytaj też: Wyższe ceny czy szersza oferta? Konsolidacja czy rozdrobnienie rynku? Co czeka rynek streamingu?

Źródło zdjęcia: Jon Tyson/Unsplash

Home Strona główna Subiektywnie o finansach
Skip to content email-icon