Partnerem strategicznym Homodigital.pl jest
19 stycznia 2024

Nowa gra od Tommy’ego Hilfigera. Każdy będzie mógł wejść do FashonVerse?

Branża mody ulega gwałtownej przemianie – wszystko za sprawą rozwoju technologii. O ile jeszcze kilka lat temu każdy z nas spodziewał się, że rozwój mody będzie dotyczył nowatorskich tkanin, dziś już wiemy: najważniejszymi trendami są sztuczna inteligencja i światy wirtualne, do których coraz częściej zaglądamy. Właśnie powstał kolejny z nich – „FashionVerse”, gra i platforma społecznościowa marki Tommy Hilfiger.

Kompetencje wymagane, by zabłysnąć w branży wartej między 2 a 3 biliony dolarów (różne źródła podają różne szacunki), się zmieniają. Dziś liczy się nie tylko gust, ale też płynność w cyfrowym świecie. A czy jest lepszy sposób na jej osiągnięcie niż nauka trendów za pomocą oficjalnej gry od Tommy’ego Hilfigera „FashionVerse”, która w tym tygodniu miała premierę?

To nie pierwszy raz, gdy luksusowa marka modowa wydaje grę – w 2020 roku Balenciaga wydała grę „Afterworld. The Age of Tomorrow”, która była prezentacją najnowszej kolekcji marki. Wtedy zrobiono kolejny ważny krok – powstał świat, który ma przypominać trochę grę, trochę media społecznościowe, a trochę metawersum. Świat, w którym przemieniamy się w stylistę lub trendsetera, by tworzyć stylizacje na podstawie kolekcji znanych marek. Wszystko ze wsparciem generatywnej sztucznej inteligencji.

– Moim życiowym celem jest uczynienie mody bardziej dostępną. Biorąc pod uwagę, jak wiele osób interesuje się modą, używając do tego telefonów, pomyślałem, że musi istnieć sposób, aby połączyć wszystkich w jedną społeczność, poprzez dostarczenie bardziej wciągającego doświadczenia – powiedział 72-letni Hilfiger w rozmowie z “Vogue Business” cytowany przez FashionBiznes.pl.

Czy to marzenie się spełni? Na tę chwilę gra przypomina proste gry mobilne w ubieranie, które cieszą się popularnością wśród małych dziewczynek. Różnica jest taka, że prezentowane ubrania istnieją naprawdę – to cyfrowe odpowiedniki istniejących kolekcji. Jedno jest pewne – „FashionVerse” tworzy kolejne pokolenie osób – i tu w zależności od interpretacji stojących za twórcami motywacji – albo uzależnionych od trendów, albo ich świadomych.

To dopiero początek – już wkrótce w „FashionVerse” mają zostać udostępnione najważniejsze funkcjonalności: wirtualne wydarzenia we współpracy ze znanymi markami. Jak podaje portal Apparelsources, gracze będą otrzymywać nagrody za udział w wyzwaniach.

Na łamach HomoDigital wielokrotnie przyglądaliśmy się trendom związanym z cyfrową modą. Wybraliśmy się na koncert w Metaverse w piżamie i odwiedziliśmy tydzień mody z projektami stworzonymi przez sztuczną inteligencję. I tym razem będziemy trzymać rękę na pulsie, by sprawdzić, czy gra od Tommy’ego Hilfigera jest nowym medium społecznościowym, którym warto się zainteresować, czy kolejnym równie topornym projektem, jak wszystkie istniejące metawerse.

Jeśli już teraz chcesz sprawdzić świat „FashionVerse”, możesz to zrobić, instalując grę na swój smartfon. Gra jest darmowa, ale wymaga posiadania konta na Netflixie.

Źródło zdjęcia: Zrzuty ekranu z gry FashionVerse

Home Strona główna Subiektywnie o finansach
Skip to content email-icon