Ogólnopolskie Badanie Dojrzałości Product Designu jest bezpłatne i trwa tylko 60 minut. Unikalna metodyka badania powstała przy współpracy zespołu Ekspertów Symetrii UX z międzynarodowym stowarzyszeniem UX Alliance. Diagnoza wskazuje obszary, które wymagają zoptymalizowania, co finalnie pozwoli na zmniejszenie kosztów, zwiększenie konkurencyjności i sprawdzenie jak firma radzi sobie z monetyzacją prac.
Designdiagnose.pl to pierwsze przeprowadzone na taką skalę badanie, które nie tylko pozwoli Ci zdiagnozować mocne i słabe strony Product Designu, ale i również porównać wynik Software House’u na tle średniej rynkowej.
Współtwórcami badania są Wojciech Chojnacki Strategy Director Symetrii UX, Joelle Stemp, General Manager w Yu Centrik oraz Florian Egger, Managing Director w Telono UX, którzy współpracują w ramach międzynarodowego stowarzyszenia UX Alliance, które prowadzi globalne badania i projekty dla klientów na całym świecie w branży UX.
Designdiagnose.pl, czyli „must have” każdego Software House’u
– To badanie jest odpowiedzią na potrzeby software house’ów, które zidentyfikowaliśmy na podstawie wielu rozmów z ich przedstawicielami. Dzięki temu możemy zaproponować wskazówki rozwoju oparte na metodyce odpowiadającej na wyzwania w tej branży – wyjaśnia Wojciech Chojnacki z Symetrii UX.
Joelle Stemp z Yu Centrik dodaje, że dzięki badaniu firmy szybko będą mogły zdiagnozować problemy biznesowe, a następnie tak przekierować działania na osiąganie określonych wyników. – Będzie to możliwe m.in. poprzez zwiększenie efektywności prac designu, wzrost zadowolenia pracowników oraz zmniejszenie liczby nieporozumień z klientami – tłumaczy Joelle Stemp.
Wymierne korzyści w zaledwie godzinę
Na trwającej 60 minut rozmowie sprawdzane są trzy obszary – mierniki, ludzie i design. Efektem badania jest diagram, który obrazuje mocne i słabe strony product designu. Po zebraniu wszystkich wyników uczestnicy badania otrzymają raport, który pozwoli porównać, jak wypadają na tle konkurencji. Projekt kończy się też webinarem, na którym specjaliści Symetrii podsumują raport i przekażą uczestniczącym firmom najważniejsze wnioski.
– Jednym z największych problemów software house’ów jest bardzo duża rotacja pracowników. W rozmowie sprawdzamy choćby to, jak odbywa się rekrutacja na stanowiska, jakie projekty realizują pracownicy i czy są z nich zadowoleni. Ważny jest też czynnik zarządzania zasobami. Na podstawie tych i dodatkowych pytań możemy określić mocne i słabe strony w tym segmencie – jak i w pozostałych badanych – oraz zaproponować zmiany, które przysłużą się rozwojowi organizacji – opisuje Wojciech Chojnacki z Symetrii UX.
Florian Egger dodaje – Dzięki ocenie wynikającej z badania firmy będą w stanie lepiej definiować cele w projektach, optymalizować procesy i maksymalizować zyski czy rozwijać się w zrównoważony sposób.
W obszarze mierników sprawdzana jest np. efektywność prac czy określane są etapy rozwoju produktów. Natomiast dzięki wprowadzeniu zmian z obszaru designu, badana firma może zwiększyć ROI projektowania, lepiej ustalić cele i wymagania czy zyskać większą swobodę przy projektowaniu.
– Po przeprowadzeniu badań organizacja będzie miała dostęp do uśrednionych wyników firm z jej branży, więc z łatwością pozna obszary, które należy wzmocnić lub co najmniej utrzymać na dotychczasowym poziomie. Warto bowiem pamiętać, że raz zaprojektowane i wdrożone rozwiązania wcześniej czy później stają się przestarzałe, zbyt wolne, a ich standardy odbiegają od tego, co oferuje konkurencja – zaznacza Wojciech Chojnacki, współautor Ogólnopolskiego Badania Dojrzałości Product Designu.
Jak zgłosić się?
Badanie jest ogólnodostępne i przedstawiciele software house’ów mogą zadeklarować udział poprzez formularz na stronie designdiagnose.pl. Co ważne analiza jest bezpłatna i nie ma granicznej daty przystąpienia do niej.