Partnerem strategicznym Homodigital.pl jest
15 lutego 2024

Comarch kasuje wszystko(pl). Marketplace już zamknięty

Comarch zamyka projekt, który miał konkurować z Allegro. Marketplace wszystko.pl dla sprzedawców internetowych został zamknięty ze skutkiem natychmiastowym. Kupujący nie mogą już składać zamówień, a sprzedający nie mogą ich przyjmować. Comarch twierdzi, że wykorzysta stworzoną w ramach projektu technologię w innych projektach ERP.

Konta sprzedawców i kupujących na wszystko.pl będą dostępne do końca kwietnia, tak by umożliwić obsługę zleconych wcześniej dostaw. Po tej dacie skasowany zostanie dostęp do kont, a więc również do historii transakcji oraz integracji z dostawcami usług zewnętrznych takich jak Przelewy24 czy Inpost.

Kupujący, którzy będą chcieli dokonać zwrotu towaru, od maja będą musieli kontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Jak nie wszystko.pl, to co?

W komunikacie na stronie marketplace’u Comarch stwierdził, że „zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących wysokomarżowych kontraktów.”

Grupa planuje również znaczące inwestycje obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) „zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce’u.”

Tym samym Comarch dołączył do istotnej grupy firm na całym świecie, które zabijają projekty niezwiązane AI, by móc więcej zasobów poświęcić na bardziej obiecujące projekty. Jak pisaliśmy niedawno, na taki ruch i związane z nim zwolnienia pracowników zdecydował się Google. Komunikat Comarchu nic nie wspomina o zwolnieniach pracowników związanych z projektem.

Comarch uruchomił wszystko.pl w czerwcu 2023 roku. Na starcie platforma miała ponad 11 tysięcy zarejestrowanych sprzedawców. Już wtedy analitycy nie byli przekonani co do szans nowej platformy w starciu z Allegro i Amazonem.

Jak podają wirtualnemedia.pl, serwis wszystko.pl w okresie swej działalności nigdy nie znalazł się w pierwszej dziesiątce platform e-commerce z największą liczbą użytkowników. I to pomimo szeregu zachęt dla sprzedających: zerowej prowizji od sprzedaży czy integracją z Comarch ERP.

Decyzja nastąpiła około dwa miesiące po śmierci Janusza Filipiaka, założyciela i długoletniego prezesa Comarchu. W styczniu na stanowisku prezesa zastąpiła go Anna Pruska. Do zarządu weszli również, w randze wiceprezesów, Marcin Warwas i Marcin Kaleta.

Źródło grafiki: Comarch/wszystko.pl

Home Strona główna Subiektywnie o finansach
Skip to content email-icon